minix3 macerası - 1


Uzun bir zamandır görüntü işleme uygulamaları geliştirip çalıştırabileceğim hızlı bir şekilde açılıp kapanabilen ama üzerinde arayüz uygulayabileceğim gömülü bir dağıtım bakıyordum.




Kendisinden çok şey öğrendiğimiz Bluekid abimiz sağolsun minix3 ü önerdi. Minix3 tam aradığım özelliklere sahip ayrıca üzerinde FLTK çalışabiliyor. ;)




Minix3 ün sitesinde sistemin hedef alanları olarak şunlar gösteriliyor.



  • Yüksek derecede kararlılık (reliability) istenen uygulamalarda.
  • Tek-chip, küçük ram e sahip, düşük güç tüketen cihazlar vs.
  • Embedded sistemler. (camera, cep telefonu vs.).
  • GPL lisansının çok kısıtlayıcı olduğu uygulamalar.(minix3 BSD lisansına sahiptir.)
  • Eğitim.(Üniversitelerde Operating System dersleri için.)


Linuxun gelişimini takip edememiş birisi olarak hep linux kerneli çok karmaşık, linux configurasyonu zor gelir(ya da gözümde büyütüyorum.) Uzun zamandır değişik linux dağıtımlar kullansamda alt seviyelere hiç inemedim.




Minix3 dağıtımının bir güzel özelliği de bu. Henüz bakmadım ama ~5000 satırlık bir kernel kodu varmış. Üzerinde çalıştırılabilinecek kütüphaneler ise bir hayli fazla. Bknz.




Buradan screenshot lara göz atabilirsiniz.
Bir ayda yaklaşık 12000 kişi iso dosyasını siteden indirip kurulum yapıyormuş.Buranın yalancısıyım.




Ben de evdeki emektar makinayı(Intel P2 400,256 Mb Ram) bu sistemden mahrum bırakmak istemedim. Bir gece uğraşarak xwindow u görmeyi başardım. Gerçekten sisteme çok içim ısındığını söylemeliyim. Keşke derslerden projelerden biraz daha vakit olsada doya doya kurcalayabilsem. Uzun bir süre makinada kalacak gibi görülüyor. Üzerinde önce fltk yı çalıştırıp basit uygulamalar yapmak sonrada opencv çalıştırmak gibi düşüncelerim var.




* Yalnız sistemde floating point donanımsal olarak desteklenmiyormuş. Bu iş nasıl etkiler bilemiyorum. Beraber görelim..

0 yorum - yorum yaz:

Yorum Gönder