x86 --> MIPS Cross Derleme

  • MIPS RISC yapısına sahip bir mikroişlemci mimarisidir.Karşılaştırmak ne kadar uygun olur bilmiyorum ama komut seti Intel x86 komut setine göre oldukça temiz ve basit. Bu tasarım avantajından dolayı üniversitelerdeki bilgisayar mimarisi derslerinde genellikle MIPS mimarisi okutulur.(vikipedi). Benim yeni okulumda da öyle..

  • Intel x86 işlemcili makinam üzerinde bir C kodunu derleyip MIPS assembly si elde etmem gerekiyordu. Gcc ile target mimari belirtilebildiğini biliyordum, deneyince bu kadar kolay olmadığını gördüm. Bu işlemi yapabilmek için gcc nin kaynak kodunu tekrardan özel parametrelerle derlemem gerekiyormuş. (ubuntu'da başarılı olamadım...)

  • Daha sonra aramalarıma devam ederken princeton uni. den "lcc" isimli bir cross compiler buldum. (http://www.cs.princeton.edu/software/lcc/) Windows ve linux versiyonları mevcut. Ben windows versiyonunu kullandım. Gayet kullanışlı. MIPSR3000 için little endian ve big endian derleme yapabiliyor. (ALPHA, SPARC ve Intel x86 için de yapabiliyormuş.)

  • Microsoft VC++ 4 embedded da Microsoftun artık ücretsiz olarak dağıttığı çok değişik mimariler için derleme yapabileceğimiz bir araç. MIPS asm side üretiyor.

0 yorum - yorum yaz:

Yorum Gönder