Programınız için performans ipuçları.(x86)

Genel amaçlı üretilmiş mimariler üzerinde sinyal işleme, görüntü işleme gibi ağır matematiksel işlemler gerektiren uygulamalar yapıyorsanız optimizasyon çok önemli bir hale gelir. Bilgisayar tasarımı çalışırken bir zamanlar Türkiye Görüntü İşleme mail grubuna gönderilen bir yazı aklıma geldi. Faydalı bir yazı olduğunu düşündüm ve blogumda paylaşmak istedim. Yazı 17 Şubat 2008 tarihinde Mustafa Sakar tarafından AMD x86 Code Optimization Guide tan yararlanılarak yazılmış.
Özeti biraz daha özetleyip bilgimiz olan yerlere burnumuzu sokarsak ;)
Kod
***Bazı maddeleri atladım. En önemli gördüklerimi seçmek istedim. Görüntü işleme ile uğraşıyor performans sıkıntısı yaşıyorsanız hem de çift çekirdekli işlemciniz varsa ilk işiniz bazı işleri paralel yaptırmak olsun. Bluekid abimize link verelim. OpenMP genel. OpenMP uygulama. İmkanınız varsa güncel compiler lar kullanın. Yeni compilerla yeni donanımlar için en iyi optimizasyon seçenekleri sağlarlar. Performans bakımından aynı mfc uygulamasının MS un VC++ 9 ile derlenmesi ile VC++ 6 ile derlenmesi arasında inanılmaz farklar gözlenmiştir. $$$* Ayrıca intel işlemci kullanıyorsanız intelin kendi compiler ı için vaatleri büyük. (Denenmemiştir.)

4 yorum - yorum yaz:

a.k. dedi ki...

Görüntü İşleme ile ilgili bir mail grubu olduğunu bilmiyordum, öğrendiğim iyi oldu :)

Volkan SALMA dedi ki...

Bu sıralar pek aktif değil ama.. :(

a.k. dedi ki...

E-posta grubu uzun zamandır aktif değil gibi görünüyor. Sağlık olsun diyelim :)

Adsız dedi ki...

kod optimizasyonu için gnu derleyicilieri kullanırken -O3 parametresi kullanılabilir ayrıca.

Yorum Gönder